Lovci na glave ali t.i. head hunting je metoda, s katero usposobljeni strokovnjaki iščejo izobražen in strokoven kader za različna podjetja – naročnike. Lov na glave je tako storitev, ki jo povečini izvaja kadrovska agencija ali podjetje, ki se ukvarja s kadrovskih svetovanjem. Pri tem je seveda odveč pripomniti, da lovci na glave lovijo najbolj sposobne kadre, za katere so nekatera podjetja pripravljena dobro plačati. Takšen lov na uspešne kadre se je med gospodarsko krizo še okrepil, zlasti na področju prodaje in financ. Vedno aktualni so tudi strokovno podkovani kadri na področju IT, trženja, proizvodnje in nabave, kadrovanja, itd. Lovci na glave do svojih »žrtev« običajno pristopajo neposredno, njihov cilj pa je pri želenem strokovnjaku zbuditi zanimanje in ga prepričati, da je nova karierna priložnost, ki jim jo ponuja novi delodajalec, zanje poslovna priložnost življenja. Običajno so »žrtve« lova na glave predvsem višji, strokovni in vodstveni kadri. Najpogosteje lovci na glave lovijo ljudi, ki že imajo zaposlitev in se morda lahko pohvalijo s kakšnimi specifičnimi znanji, bogatimi izkušnjami, ipd. Lovci na glave se morajo običajno pri svojem delu zelo potruditi, saj so njihove »žrtve« običajno na že dobro situiranih položajih, zato jih novi karierni pretresi in spremembe pogosto sploh ne zanimajo.
Lov na glave poteka tako, da podjetja – naročniki najprej natančno opišejo svoje zahteve o tem, kakšnega kandidata iščejo. Kadrovska agencija nato med vsemi potencialnimi kandidati poišče najbolj ustreznega. Včasih nekatera podjetja že sama povedo točno določeno osebo, za katero želijo, da bi začela delati v njihovem podjetju. Lovci na glave morajo v tem primeru znati izbrati pravilen pristop do teh oseb. Lov na glave naj bi potekal v tajnosti, odvija pa se lahko tudi preko več mesecev. Lovci morajo najprej seveda analizirati trg in posamezno stroko, nato pa identificirati, kateri strokovnjaki so iz želenega področja vodilni. Sledi analiziranje naročnika in kandidata. Na podlagi tega sledi najpomembnejši del – najti motive, zaradi katerih bi si strokovnjak sploh želel menjati delovno mesto. Ko je teren pripravljen, stopijo v stik s kandidatom, pri katerem želijo vzbuditi zanimanje in ga prepričati v pozitivno odločitev.
Strokovnjaki so si enotni, da ponudbe v nobenem primeru ne smemo na vrat na nos zavrniti ali sprejeti, ampak si je potrebno vzeti dovolj časa za tehten premislek. Natančno je potrebno pregledati celotno ponudbo, od začetka do drobnega tiska in premisliti, kaj si v nadaljevanju svoje kariere zares želite. Prav tako je potrebno pred dokončno odločitvijo preveriti tudi naročnika oziroma podjetje, ki vas želi zaposliti. Dobro je preveriti tudi lovca na glave, ki vas je kontaktiral, da se prepričate, da vse poteka v redu. Če s katero točko v ponudbi niste povsem zadovoljni, to tudi jasno in brez zadržkov sporočite – konec koncev je podjetje poiskalo vas, kar pomeni, da ste iskan kader in da imate iz tega vidika tudi nekaj pogajalske prednosti. In najpomembneje, preden se odločite za novo delovno mesto, si na papirju zagotovite novo zaposlitev, da na koncu ne boste ostali brez obojega – starega in novega delovnega mesta. V kolikor ponudbe lovca na glavo na koncu ne sprejmete, je z njim vendarle dobro ohraniti profesionalne stike.
Preberite še več o spletni učilnici za učenje tujih jezikov!