Trgovci – nova gonilna sila slovenske oglaševalske industrije
| Članek je bil prebran 459 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Dolgo časa so bili telekomunikacijski operaterji tisti, ki so obvladovali slovenski oglaševalski prostor. Toda, časi se spreminjajo in sedaj so na prvem mestu brez dvoma trgovska podjetja. Trgovci pa so v vrhu oglaševanja tudi drugod po svetu, ne samo v Sloveniji.

Oglaševanje

Spremembe so se začele dogajati v zadnjih petih letih

Trgovci so začeli telekomunikacijske operaterje z vrha izrinjati v zadnjih petih letih, opaža direktor trženja v Pro Plusu Aleš Muhič. V medijski prostor namreč trgovci prinašajo veliko svežine, tako pri širokem naboru kot pri izbiri kreativnih prijemov. Na moči pa so trgovci pridobili tudi zaradi prevzema oglaševanja njihovih dobaviteljev.

Kot oglaševalska panoga, sodi trgovina med najstabilnejše oglaševalske panoge. Pretresla je ni niti kriza zaradi koronavirusa. Po besedah direktorice Pristop Medie Valerije Prevolšek je trenutno največji trgovski oglaševalec Spar (ki ga vodi generalni direktor Igor Mervič), sledita pa mu Lidl (pod vodstvom generalnega direktorja Gregorja Kosija) in Mercator, ki ga vodi predsednik uprave Tomislav Čizmić.

Trgovci so največji zunanji oglaševalci

Oglaševanje z jumbo plakati na izpostavljenih mestih je med trgovci še vedno zelo priljubljeno. Pri zunanjem oglaševanju so po besedah direktorja trženja v Europlakatu, Urbana Korenjaka, med trgovci še posebno priljubljeni jumbo plakati in panoji v neposredni bližini trgovin in trgovskih centrov. Na teh lokacijah se namreč beleži še posebno dobre frekvence in dosege. Zaradi tako dobri rezultatov večina oglaševalcev tudi želi vsebino teh panojev prenesti v druge dele določene oglaševalske kampanje. Po njegovih besedah so trgovci včasih Europlakatove oglasne površine in druge medije uporabljali predvsem za akcije pospeševanja prodaje, danes pa vse bolj prevladujejo kampanje, ki temeljijo na izgledu. Po njegovem mnenju pa trgovci najbolj izstopajo med oglaševalci tudi zato, ker jih ni strah uporabe bolj inovativnih oglaševalskih pristopov.

Trgovci postajajo vedno večji zakupniki oglaševalskega prostora

Bralci klasičnih, fizičnih, medijev in spletnih medijev lahko opazijo vedno več oglasov, ki jih financira katera od trgovskih verig, prisotnih v Sloveniji. Po besedah Metke Urbanija, ki je vodja projektov v marketingu in odnosih z javnostmi na Planet TV, oglasi trgovcev predstavljajo kar eno tretjino vseh prihodkov spletnega portala Siol.net. V luči trenutne krize zaradi novega koronavirusa opaža povečano oglaševanje na spletu, kar seveda pozdravlja. V teh časih so spletni portali namreč obiskani bolj kot po navadi, zato lahko oglaševalci nagovarjajo širši krog ljudi.

Tudi direktor Časnika Večer Miha Klančar kot največje zakupnike oglaševalskega prostora v tiskani in spletni izdaji časopisa Večer navaja slovenske trgovce. Svoj medijski prostor zakupujejo tudi drugi oglaševalci, kot so na primer telekomunikacijski operaterji in finančna industrija, kljub temu pa trgovci in trgovska panoga na splošno iz tega naslova prinesejo največ prihodkov. Kot največja zakupnika navaja Spar in Mercator, konkurirajo pa jima samo še velike skupine kot so Unilever, Ferrer in P&G ter slovenski operaterji Telekom Slovenije, Telemach in A1 Slovenija. Finančna industrija pa Večeru prinaša najmanjši delež prihodka.

© 11. 05. 2024 - Povodje-Savinje.si. Oglaševanje.